reklama

HORNOSALIBSKÁ DESIATKA dňa 14.6. 2014 – HALÁSZLÉ“ – (na preteky nikdy viac bez "konvičky")

Dňa 14.6. 2014 sa v Horných Salibách uskutočnil II. ročník behu „Hornosalibská desiatka“. Hlavný organizátor – főszervező urobil všetko pre to, aby boli bežci nadmieru spokojní. Prebiehala aj súťaž tímov vo varení „Halászlé“ – főzőverseny csapatok számára,– množstvo prekvapení a hudobná zábava po pretekoch. Pán Kontár Ronald poznamenal, že slovenskí aj maďarskí bežci sú jeden celok a nepoznajú žiadne národnostné bariéry ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

HORNOSALIBSKÁ DESIATKA dňa 14.6. 2014 – maďarská špecialitka HALÁSZLÉ“ – (na preteky nikdy viac bez „konvičky“)

Hornosalibská desiatka mala všetky plusy, aké má mať beh. Boli vytvorené aj vekové kategórie ženy nad 50 a 60 rokov čo som veľmi privítala. Trasa na 10 km bola po rovinke a v pohode. Po dobehnutí do cieľa nás čakal perfektný maďarský špeciálny guláš, nechýbala ani narodeninová torta – pre narodených v júni. Nakúpila som si celkom slušné množstvo tombolových lístkov a oplatilo sa, dokonca som vyhrala aj vstupenku na termálne kúpalisko, keď som správne odpovedala na otázku v ktorom roku začal Košický maratón. Deň predtým som si to „vyčítala“ že tento rok je 90-te výročie a tak som rátala koľko je 2014 mínus 90 rokov. Dňa 5. októbra si v Košiciach odbehnem môj prvý „pólmaratónik“ na čo sa veľmi teším.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sprievodným programom bola aj súťaž vo varení „Halászlé“. Mrzí ma, že som nemala „šancu“ ochutnať moje najobľúbenejšie jedlo, z dôvodu, že pred behom nejem a po behu som si dala vynikajúci guláš a ako som chcela tak som chcela už by môj žalúdok neprijal plný tanier rozvoniavajúceho „Halászlé“. A tak som ľutovala, že nemám nejakú „konvičku“, kde by som si „Halászlé“ „uschovala“ a po príchode domov si vychutnávala lahodnú rybaciu špecialitku... Zase som sa poučila a určite bude „konvička“ vždy súčasťou mojej bežeckej výbavy.

 Ďalšou zaujímavosťou bolo predvádzanie boja zblízka. Zakladateľom bol Imrich Lichtenfeld, ktorý prežil detstvo a dospievanie v Pressburgu – Bratislave. Na základe svojich zápasníckych schopností sa stal nekorunovaným vodcom židovskej skupiny, ktorá bojovala pouličnou formou boja proti skupinkám a prívržencom nacizmu, ktorí strpčovali život v Bratislave. Jeho zápasnícke zručnosti sa formovali do reálneho boja bez pravidiel. Bitky v bratislavských uličkách sa stali základom toho, čo je dnes známe ako celosvetovo uznávaný izraelský boj zblízka - KRAV MAGA. Vyšportovaný tréner nás po predvedení „hmatov“, ktoré mnohým zachránili život „pozval“ na 3 týždne do Izraela na kurz KRAV MAGA. Celý pobyt len za 200 EUR – tak to tam teda určite pôjdem – vravela som si v prvých chvíľach nadšenia z predvádzaných kúskov. Ale to by som si vyčerpala skoro celú dovolenku a čo moje behy? A tak snáď o niekoľko rôčkov, keď budem na dôchodku a nebudem vedieť čo s časom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na víťazov čakali krásne poháre a tak mi bolo ľúto, že sa mi žiaden neujde, nakoľko v mojej kategórie nás bolo viac a kamoš-bežec mi „referoval“ pred vyhlásením výsledkov (nakoľko si ich už pozrel), že: „Čo sa stane, keď nič tentokrát nevyhráš?“ O to väčší šok som zažila, keď ma vyhlásili na 3. mieste. Môj čas 1:06:23 bol mojim doteraz najlepším na 10 km. Rozbehla som sa na stupienok víťazov a „vychutnala“ si pár sekúnd slávy. Na krásny pohár s nápisom : „HORNOSALIBSKÁ DESIATKA, II. ročník – 2014, kat. L – ženy 50-59 rokov – III. Miesto“ čakajú tri poháre v mojej obývačke a „tešia“ sa, že k nim pribudne ďalší „kamoš“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po pretekoch bola možnosť návštevy termálneho kúpaliska, ale nestíhali sme a tak relax plávaním využijeme na zajtrajšom behu „Račiansky kros na 15 km“.

Autorka: Soňa Macejáková https://picasaweb.google.com/102364335621022554657/HornosalibskaDesiatka2014#6026411134424434818

http://www.behame.sk/index.php?src=galeria/album/447/preview/22484

Soňa Macejáková

Soňa Macejáková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Rozhovor so Soňou Macejákovou v časopise PARAZOL (strany 31 - 35): Nikdy neviete, čo dokážete, pokiaľ to neskúsite http://issuu.com/parazolucm/docs/4cislo V roku 2011 mi vyšla kniha pre deti v slovensko-anglicko-Braillovom prevedení TISÍC OČÍ-THOUSAND EYES o pomoci psa rôznym skupinám ľudí. V 55-tich rokoch som si odbehla môj prvý beh Devín-Bratislava - 12 km a odvtedy behávam a teším sa na môj prvý polmaratón tento rok do Košíc. Na stránke www.beh.sk DOJÁKY mám 8 článkov o mojich behoch. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu